Popularne posty

środa, 10 kwietnia 2019

Tu dziś wiosennie


Tu dziś wiosennie
 Tu dziś wiosennie
Wiosna już dotarła wszędzie , choć można powiedzieć , że ją przywiały niespotykane dotąd wiatry. Wprawdzie znowu  od północy chłodem wieje, ale , póki co, przyroda wyraźnie powiedziała zimie - DOŚĆ!!!
  Podglądając przyrodę, zajrzałem do rodzinki bobrów które, ku rozpaczy działkowiczów, zrobiły sobie zastawkę na płynącym obok potoku, co grozi podtopieniem części działek. Nie od parady bobry określa się mianem budowniczych, ale to, co ujrzałem, wzbudziło mój  szczególny podziw dla ich zmysłu konstrukcyjnego. Gdzieś w nadbrzeżnych śmieciach znalazły kawałek rurki  PCV , jaką zapewne działkowicz doprowadzał do siebie wodę z działkowego rurociągu i zbyteczną resztkę wrzucił za płot. Tę rurkę sprytnie umieściły w tamie i woda  nią spływa, przez co nie robi się zbyt duże rozlewisko zagrażające działkom



   Od kilku tygodni przeróżne działkowe ptaszęta pięknie śpiewają, wabiąc się nawzajem , a budki lęgowe, na trzech drzewach rozwieszone, zapewniają im letnie mieszkanka. Również motyle  - białe, żółte,  z pawimi oczkami na skrzydełkach - latają parami za kwiatka na kwiatek, z gałązki na gałązkę, tylko ten jeden bez pary, ale jakiś nowy, bo dotychczas  go nie widziałem (może ktoś wie, jak się nazywa ten motylek?)


Czekam jeszcze na tego gościa -  "pazia żeglarza", ale on pojawia się trochę później, tak, jak jego kuzyn, "paź królowej", którego zdjęcie zaginęło mi wraz z aparatem.


Za to  moim skrzydlatym dziewczynom żadne amory w głowie, żadne "motyle w brzuchu", tylko praca i praca. uwijają się jak w ukropie , bo już coraz więcej kwiatów . O , właśnie zakwitła mirabelka, której woń przyciąga nie tylko pszczółki, ale też ich miłośnika .








No i wiosna w domu.Uwielbiam narcyzy, więc muszą być na poczesnym miejscu





19 komentarzy:

  1. Uwielbiam wiosnę. Wg mnie jest to najpiękniejsza pora roku. To pora kiedy życie budzi się na nowo i to jest źródło mojego optymizmu. Pojawiają się pierwsze kwiaty wiosenne, pierwsze pąki na drzewach, pierwsze motyle...
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko znowu chłody zagrażają kwiatom drzew owocowych, no i pszczołom

      Usuń
  2. MIRABELKA !!! TOMKU - jak śmiała zakwitnąć ! mój ulubiony Profesor od mirabelek jest teraz opluwany, pisowcy jak mogą tak mu przywalają ... ale marne ich szanse na przytkrycie prawdziwych afer ...
    ------------
    mówisz, że żadne tam takie motyle w brzuchu kochaneczkom nie w głowie ... ano miodzik poświęceń wymaga ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety, chłody sieją spustoszenie . Przed wylotami pełno pszczół, które wracają obciążone nektarem i siadaj przed ulami,by na chwilę odpocząć .Tam krzepną (temperatura po południu poniżej +10 stopni) i zamierają. Jeszcze próbują zebrać się w kupki i nawzajem się ogrzewać, ale na dłuższą metę to nie wystarcza . Wczoraj przed każdym wylotkiem po kilka takich kupek (5-10 pszczół w każdej) zebrałem na tackę i wsypywałem do gniazda, a tam na pewno siostrzyczki je ogrzały i przywróciły do życia. Niestety , martwych pszczół było ponad 100, a dzisiejszy wieczór tez chłodny i sytuacja mogła sie powtórzyc

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiosna to najpiękniejsza pora roku i chyba zachwyca wszystkich swoimi barwami.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak Karolino, ale każda pora roku ma swój niepowtarzalny urok, nawet sroga zima

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Tomku.
    Warto było czekać, na wiosenne czasy,
    By na własne oczy, cuda te zobaczyć.
    Fajnie, że jesteś na blogowym szlaku.
    Pozdrawiam i zapraszam do sie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  7. Tomku!
    Życzę Ci zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych, pełnych Wiary, Nadziei i Miłości.
    Serdecznych spotkań w gronie rodziny i wśród przyjaciół.
    Radosnego, wiosennego nastroju, duchowego odrodzenia, i wszystkiego najlepszego.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardziej niż chłody pszczołom zagraża niewiedza i ignorancja amatorów ogrodników, którzy pryskają na lewo i prawo mimo zaleceń co do środków ochrony roślin...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mogę wam w stu procentach polecić bardzo dobrą firmę Deratyzacja Warszawa .Sam z tej firmy korzystam od dawna i zawsze jestem bardzo zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze jak pije alkohol na imprezie to wchodzę na stronę wirtualny alkomat . Moim zdaniem każdy człowiek powinien wejść na tę stronę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny kwiaty! Też uwielbiam wiosnę. Kupuję różne
    narzędzia ogrodnicze do prac w ogródku. I mam mocny sen. Ale to może że mam .
    poduszkę z wsypem gryczanym

    OdpowiedzUsuń
  12. Z utęsknieniem czekam na nadejście wiosny. Właśnie wczoraj wysiałem pierwsze nasionka warzyw i od razu mam lepszy humor.
    ps. zaskoczyły mnie działania bobrów - to bardzo sprytne zwierzęta.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Własnie idę do pasieki .Pszczoły już pierwszy oblot robią

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja musiałem wreszcie do mojego telefonu kupić https://inkhouse.pl/akcesoria-do-telefonow,ladowarki-do-telefonu.html .Za to nie dałem dużo pieniędzy, a dla mnie cena zawsze jest najważniejsza.

    OdpowiedzUsuń
  16. która to? Jeśli pierwsza od góry, to gratuluje zakupu

    OdpowiedzUsuń